Map editor (1.0 +) bugs / ideën

Hier kun je map tools bespreken, je eigen maps laten zien en bugs reporten
Gamesnert
Gekke dippi
Gekke dippi
Xfire: gamesnert

Map editor (1.0 +) bugs / ideën

Bericht door Gamesnert » 29 jun 2010, 15:00

Sinds een klein tijdje zit ik naar kleine bugjes te zoeken in de map editor om te fixen. Dus gewoon even alle bugs die je kent opnoemen, en dan voeg ik die toe aan de lijst en probeer ik die te fixen. Je kan ook dingen die je irriteren opnoemen, dan zal ik die ook noteren en kijken wat ik eraan ga doen.

Laatste bugfixrelease: editor.zip [Laatst geüpdate: Zaterdag 17 Juli 2010 0:03]

LET OP: De bovenstaande zip uitpakken in %MTA Server Mapje%/server/mods/deathmatch/resources! Niet deze zip direct in de map plakken, maar uitpakken zodat je individuele mapjes in je resources map krijgt!
  • Nog niet in behandeling
    • De knoppen doen het soms niet direct als je eroverheen gaat met de muis
    • Als je F5 doet, kan je alleen maar de normale testmode starten en niet van bijv. race
    • Water EDF
    • EDF voor andere leuke dingen zoals Speedboost marker
    • Meerdere objecten op kunnen pakken
    • Tabblad bij map settings maken voor included resources
    • Category maken voor veelgebruikte objecten
    • Gecloonde Race pickups veranderen van soort of werken niet
    • Je kan niet dubbelklikken op Race pickups (workaround: sensitivity mode, E)
    • Als je een element selecteerd, ben je niet altijd de syncer
    • Settings zoals "vehicleweapons" en "ghostmode" worden verkeerd opgeslagen door de map editor
  • In behandeling
    • Race testmode is vervelend; te lang wachten tot je eindelijk kan testen en per see vanaf het begin - IN PROGRESS (60%)
      • Hoofdbestandsdelen - DONE (100%)
      • Checkpoints
      • Pickups - IN PROGRESS (50%)
      • Spawnpoints - IN PROGRESS (80%)
  • Klaar
    • Als je dood bent in test mode en dan test mode afsluit, hoor je jezelf telkens doodgaan || DPT
    • Als je in test mode een wapen beethebt, staat die voor je neus in edit mode || DPT
    • Camera doet soms raar als je uit Race test mode komt || DPT
    • Mensen die joinen nadat test mode is afgesloten zien weinig || DPT
    • Er word altijd een beweging in undo/redo gezet, ook al is het desbetreffende object niet eens verplaatst || DPT
    • Berichten die onderin het scherm verdwijnen soms sneller dan de bedoeling is || DPT
    • Als een EDF geen elementen in zich heeft, kan je er niet langs scrollen || DPT
    • Freecam detect niet of het al aan staat of niet || DPT
    • EDF onStart word niet getriggerd als de speler uit test mode komt || DPT
    • Checkpoints in Race gamemode gaan vaak raar doen
    • Checkpoint formaat klopt niet in de race EDF
    • Support voor decimale getallen bij wave height || DPT
    • Maak blips voor iedere speler op de server || DPT
    • EDF scripts laden ook als test mode aanstaat || DPT
    • EDF scripts worden voor iedereen opnieuw geladen als een speler joint || DPT
    • EDF onStop word niet getriggered server-side || DPT
    • EDF event handlers blijven bestaan, ook al is de EDF afgesloten || DPT
    • EDF command handlers blijven bestaan, ook al is de EDF afgesloten || DPT
    • EDF keybinds blijven bestaan, ook al is de EDF afgesloten || DPT
    • Als er een gamemode draait voor je de map editor start, en er een gamemode EDF gestart word, word de gamemode zelf gestart || DPT
    • Er is geen rechten systeem op editor (iedereen kan bijv. test mode aanzetten) || DPT
    • De editor laad soms niet alle objecten uit een map bestand || DPT
    • Properties worden niet overgekopieert naar geclonede elementen
    • Undo / redo settings gaan niet weg als je een nieuwe map start
P = Patch is verzonden naar de MTA bugtracker, afwachtende om in de nieuwe versie van de map editor te komen
T = toegevoegd aan nieuwe versie van map editor
D = Gefixt in downloadbare versie uit deze topic
E = Experimentele fix; moet nog uitgebreid getest worden voor versturen
Laatst gewijzigd door Gamesnert op 28 aug 2010, 23:04, 33 keer totaal gewijzigd.

DarkOne
Xfire: vitodarkonenl

Re: Map editor (1.0 +) bugs / ideën

Bericht door DarkOne » 30 jun 2010, 13:48

Het testen duurt te lang met laden maar daar word al aan gewerkt zie ik.

NIEUW: Als je met je richtpunt een plek aanwijst en dan op test klikt moet je gelijk vanaf die plek kunnen testen.

Net zoals in oude editior dat heet: ''Test from custom position".
Afbeelding

Gamesnert
Gekke dippi
Gekke dippi

Bericht door Gamesnert » 30 jun 2010, 14:13

Ik ben daar al iets op aan het maken. Dat systeem is feitelijk zelfs het enige wat tot nu toe eraan af is. :D

Als je in de editor mode zit, kan je /testvehicle doen om een testvoertuig te kunnen kiezen. Met deze zal je dus spawnen tijdens de test. Als je de test start, dan kom je dus in een houding waarin je zelf kan kiezen waar je je voertuig plaatst. (slimmerikken gaan vast naar die plek voor ze de test beginnen zodat het alleen maar klik & klaar is) En dan spawn je daar.

Het idee is dan dat er overal checkpoints neergezet worden, maar die verdwijnen niet als je er langs rijd. (tenminste, dat is het idee) Hierdoor kan je de hele tijd zien waar alle checkpoints zitten, en stukken overdoen zonder de test te stoppen. De voertuigverandering word dan wel uitgevoerd, maar dit valt dan terug te draaien door /testvehicle te doen en dus een ander voertuig te kiezen.

Verder doe ik automatisch ghostmode aan. Aangezien mijn grootste doel is om de editor zo goed mogelijk multiplayer-compatible te maken, zijn botsingen niet echt handig. (als je DD wilt testen, maak ik misschien wel een extra optie om ghostmode uit te zetten, maar aan botsingen valt niet veel te testen)

Last but not least, een ander doel is dat je op elk moment een knop / command kan doen waardoor je opnieuw in spawnmode terecht komt, zodat je weer een andere plek / ander voertuig kan kiezen om te spawnen. Dit is voor 2 redenen:
  • 1. Steeds weer testmode starten = pain in teh arse
  • 2. Test mode is globaal (voor alle spelers tegelijk) Als er iemand wil respawnen, en deze persoon daarvoor test uit/aan moet zetten, dan moeten alle spelers weer respawnen
Dat is dus een beetje het concept voor de race_test gamemode. Dus de punten die je noemt, komen er eigenlijk al meteen in. ;)

Flake
Xfire: j31m3r

Bericht door Flake » 30 jun 2010, 15:00

Ik heb hier allemaal geen verstand van dus ik vraag het maar:
Je moet dan wel een up-to-date versie downloaden van MTA als je die bugs gefixt wil zien in je map editor? Of gaat dat automatisch ofzo :P
Afbeelding

Gamesnert
Gekke dippi
Gekke dippi

Bericht door Gamesnert » 30 jun 2010, 15:33

Je moet natuurlijk later wel een update hebben. :P

Dit is alleen de voortgang zoals het nu is op mijn test server. Dus deze fixes werken bij jullie pas als:
  • 1. Ik jullie mijn versie van de map editor stuur
  • 2. De veranderingen in de officiele map editor worde gestouwt en jullie de nieuwe versie installeren
  • 3. Als jullie op mijn server komen terwijl de map editor draait (kun je alleen de nieuwe versie gebruiken zolang je dan op mijn server bent)
3. wordt binnenkort misschien mogelijk als we een keer een mapbijeenkomst houden ofzo, of als we gewoon een Hamachi kanaal krijgen voor PAC.

EDIT: Bugfix releases nu @ 1e post, de gefixte bugs waar een D achter staat, zijn de bugs die gefixt zijn in die versie.

Lukkie
Ekte Ekte G
Ekte Ekte G
Xfire: Lukkiebe

Bericht door Lukkie » 02 jul 2010, 13:57

Sticky

En eh.. Is er een mogelijkheid om een script te hebben dat je bij je meta stopt zodat je wagens even hoog springen zoals in de oude mta race? vb. elevators
Afbeelding

Puma
Gekke dippi
Gekke dippi
Xfire: puma611991
Contacteer:

Bericht door Puma » 02 jul 2010, 21:49

Een aantal hiervan had je al gefixed zei je, maar het complete lijstje:
  • Als je checkpoints plaatst en de map saved, komen die in de verkeerde volgorde te staan en klopt er dus geen kut meer van;
  • Checkpoints clonen levert bovenstaande bug op, maar ook bij het checkpoint voor checkpoint opnieuw neerzetten verschijnt de bug;
  • Respawntijd van de pickups in kunnen vullen;
  • Een optie dat je "rondes" kunt maken (je plaatst bijv. 5 checkpoints en van 1 tot 5 herhaalt ie dan bijvoorbeeld 3 keer);
  • Meerdere objects tegelijk kunnen selecteren én verplaatsen (als je bijvoorbeeld een gebouw met objects erop/eraan hebt, moet je die anders stuk voor stuk verplaatsen);
  • Iets maken dat je collisionloze objects kunt oppakken (custom col kubusje ofzo toevoegen in het midden van dergelijke objects?);
  • Water maken: een vierkant met vier hoeken een bepaalde hoogte/breedte/lengte geven die je vervolgens kunt verplaatsen (zodat je bijv. een bootjesbaan in de lucht kunt maken en je dat niet helemaal uit hoeft te rekenen voor een script);
  • In de "map settings" een optie waar je "included" resources kunt toevoegen;
  • Voor "wave-height" etc. in de "map settings" ook decimale getallen kunnen invullen (nu kun je alleen 1, 2, 3 etc. doen ipv. bijv. 1.5);
  • De grootte van checkpoints kloppend maken: als je in de map editor een checkpoint maakt met grootte "1" (lijkt dus klein) wordt deze ingame, als je de map speelt, meer dan twee maal zo groot (je moet dus de checkpoint in de editor kleiner maken om 'm ingame goed te hebben :roll: );
  • Bij checkpoints moet je kunnen opgeven in welk voertuig je verandert als je door die checkpoint gaat (als je wilt dat je in een ander voertuig verandert) (je kunt dit nog wel handmatig toevoegen in de .map, maar een editor-optie is natuurlijk beter);
  • Een categorie in de objects lijst toevoegen waarin objects staan die in vrijwel elke map gebruikt worden (die houten brug, grijze smalle weggetjes, barrels, vliegveldbaan etc.);
  • Een "booster" kunnen plaatsen: een soort van check point die, als je erdoorheen rijdt, je een bepaalde snelheidsboost geeft.
Just some ideas :D
Afbeelding

Gamesnert
Gekke dippi
Gekke dippi

Bericht door Gamesnert » 02 jul 2010, 22:58

Puma schreef:- Als je checkpoints plaatst en de map saved, komen die in de verkeerde volgorde te staan en klopt er dus geen kut meer van;

- Checkpoints clonen levert bovenstaande bug op, maar ook bij het checkpoint voor checkpoint opnieuw neerzetten verschijnt de bug;
Fixed idd
Puma schreef:- Respawntijd van de pickups in kunnen vullen;

- Bij checkpoints moet je kunnen opgeven in welk voertuig je verandert als je door die checkpoint gaat (als je wilt dat je in een ander voertuig verandert) (je kunt dit nog wel handmatig toevoegen in de .map, maar een editor-optie is natuurlijk beter);

- Iets maken dat je collisionloze objects kunt oppakken (custom col kubusje ofzo toevoegen in het midden van dergelijke objects?);
Bestaan alle 3 al (klik op een pickup / checkpoint, dan F3 voor de 1e en 2e. Voor de 3e kan je gewoon "E" indrukken)
Puma schreef:- Een optie dat je "rondes" kunt maken (je plaatst bijv. 5 checkpoints en van 1 tot 5 herhaalt ie dan bijvoorbeeld 3 keer);
Dat is niet iets wat in de map editor gefixt kan worden :3
Puma schreef:- Een categorie in de objects lijst toevoegen waarin objects staan die in vrijwel elke map gebruikt worden (die houten brug, grijze smalle weggetjes, barrels, vliegveldbaan etc.);
IDs plox?

Flake
Xfire: j31m3r

Bericht door Flake » 04 jul 2010, 11:17

Weet niet of je deze al had:

Sommige pickups werken niet als je ze kopieërt en ze veranderd van nitro naar repair of hoe dan ook.
Afbeelding

Gamesnert
Gekke dippi
Gekke dippi

Bericht door Gamesnert » 04 jul 2010, 12:58

Hij staat ertussen. Ik zal kijken of ik het probleem kan naboosten en dan proberen te fixen.

Plaats reactie